Comunicat sobre els atacs personals a les xarxes socials a la nostra companya Gisela Torrents

L’emergència climàtica travessa cada dia més tots els aspectes de les nostres vides i ens fa replantejar els futurs possibles. Els drets econòmics, socials, culturals i ambientals es veuen amenaçats pels alts nivells de contaminació i d’emissions, la pèrdua de biodiversitat, l’alteració dels cicles vitals  o la sequera , entre d’altres . Des de l’Observatori DESCA fa anys que analitzem l’evolució d’aquests fenòmens i denunciem la responsabilitat de les grans empreses i dels governs, alhora que apuntem cap a possibles accions per afrontar aquest repte.

La setmana passada, la nostra tècnica de justícia climàtica va rebre milers d’atacs personals després de visibilitzar, en una entrevista feta amb motiu de la propera COP, el malestar que el canvi climàtic està suposant en la vida de moltes persones, i com això contrasta amb la inacció dels responsables polítics. Part de la feina de la nostra entitat és fer seguiment dels avenços i retrocessos en matèria legislativa i de política pública a Catalunya i l’Estat espanyol, però també treballem colze a colze amb xarxes internacionals i Nacions Unides. En aquest sentit, estar presents a les COPs és fonamental per a poder fer-ne una lectura crítica i compartir amb la ciutadania quins debats s’estan tenint o cap on estan anant les negociacions en matèria climàtica. Malgrat les crítiques deplorables efectuades des de xarxes socials i amplificades per determinats mitjans de comunicació a la nostra companya, una activista formada, amb experiència i membre d’una entitat amb més de vint-i-cinc anys de compromís en la defensa dels drets humans, no deixarem d’explicar què està passant a la COP28. Ens hi juguem, literalment, la vida.

Seguiu-nos, fem créixer el moviment en per la justícia climàtica!

Multimèdia